Honda Civic aracım için satın aldığım ve yolda lastiğin inme durumuna karşın tedbir amaçlı Osram Tyreinflate 450 Hava Pompası cihazından yakın zamanda satın almıştım. Bu yazımda hem bu cihazdan biraz bahsedeceğim hem de aracım için aldığım boyadan ve lastik hasar gördüğü zaman yaptırdığım bazı işlemlerden sizlere kısaca bahsederek bir araba yazısı daha sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle neden bir hava pompası aldığımı söylemem gerekirse; yolda giderken veya bazı durumlarda eğer lastik basıncınız düşerse Honda araçlardaki TPMS Honda Tire Pressure Monitoring System Light sistemi devreye giriyor ve ekranda turuncu lastik basınç uyarısı veriyor. Honda Civic Sedan FC5 araçların lastik basınçları 32 PSI olduğu için hangi lastiğin basıncı düşük ise o lastiği o an şişirip sonrasında bir lastikçiye giderek kontrol ettirmenizi kesinlikle öneririm. Eğer lastikten ara ara hava kaçırması oluyor ve lastiği tam şişirdikten 2-3 gün sonra TPMS uyarısı alıyorsanız lastiğin havası supap kısmından hava kaçırabilir, jantlarda dolayı problem olmuş olabilir veya benim yaşadığım durum gibi lastiğe vida girmiştir ama vida orada yer ettiği için lastik basıncı birden düşmez zaman içinde yavaş yavaş düşer. Bu tip durumlarda lastiği şişirdikten sonra bir lastikçiye gidip baktırmanızı öneririm. Hava pompası cihazı olarak aracınızda rahatlıkla taşıyabileceğiniz Osram Tyreinflate 450 Hava Pompasını almanızı öneririm. Cihazı internet üzerinden 850 TL'ye almıştım ve basınç kapasitesi 80 PSI olup dijital göstergesi mevcuttur. Aracın çakmaklık kısmına takıp aracınızın kontağını açın ve sonrasında lastiklerinizi rahatlıkla 32 PSI olarak ayarlayıp şişirebilirsiniz. Cihazın aynı zamanda gece kullanımı için fener özelliği de mevcuttur. 12 Volt ile çalışan cihaz sadece binek yani otomobiller için olup kamyon, otobüs ve traktör gibi ağır vasıtalı araçlar için kullanılmaz.
Hazır konusu açılmışken lastiklerin hava kapakçığı olan kısmın Türk Dil Kurumu’na göre doğru yazımı ve kullanımı Supap olup yanlış kullanımı ise (Sibop, Sibob, Supab, Subap) şeklindedir. Osram Tyreinflate 450 Hava Pompası cihazı aracın Çakmaklık kısmından beslenir ve elektrik ile çalışır. Detaylı kullanım kılavuz resimlerini aşağıda da ekledim. Kullanımı oldukça basittir ve basınç ayarı olarak sadece PSI değil Bar ve KPA ayarlarını da kullanabilirsiniz. Genelde lastik şişirme için kullanılan cihaz aynı zamanda bisiklet lastiği, motosiklet lastiği ve top havası inik ürünlerde kullanılabilir. Lastik 32 PSI hava basıncına gelince otomatik durma özelliği vardır. Aynı zamanda LED Işık ve kablo saklama alanı ile oldukça pratik bir üründür. Bu cihaza ne gerek var zaten her yakıt istasyonun Hava ve Su için ücretsiz alanlar var dediğinizi duyar gibiyim. Şunu söylemem gerekir; istasyonlarda hava basınç cihazlarının ucu çoğu yerde bozuk ve çalışmıyor üstene birde sizin lastiğinizin var olan standart basıncınızı da bozduğu için ben benzin istasyonlarından mecbur kalmadıkça asla lastik şişirmenizi önermiyorum. Zaten bu cihazı alınca artık gerekte kalmıyor. Hava pompasından bahsettiğimize göre birde araç boyasından bahsedelim. Bir önceki otomobil yazılarımda Honda Orijinal Boya Rengi nasıl öğrenilir bu konuda bilgi vermiştim. Bende aracın sprey boyasını satın almak için Pendik Oto Sanayi içerisinde bulunan Akman Boya dükkanına gittim ve aracıma bakıp Honda 731 Siyah 400 ML Sprey Boyayı 100 TL’ye satın aldım. Boyayı ara ara aracın ön arka çamurluk gibi plastik yerlerinde rahatlıkla kullanabilirsiniz. Sprey boyayı kullanırken hafif yere yatık şekilde plastik aksama sıkarak üzerinden geçiniz. Ufak çizik veya vuruklar için aracı temizledikten ve tamir ettikten sonra sprey boya ile üzerinden bir katman geçerek pislikleri bu sayede kapatabilirsiniz.
Hazır konu Pendik Oto Sanayiden açılmışken aracınızın da lastik inmesi, jant çiziği veya problemleri için kısacası lastik ile alakalı hangi sorunlar karşılaşırsanız karşılaşın sanayi içerisinde bulunan Kılıç Kardeşler Jant Hastanesi Lastik ve Balans Servisine uğrayabilirsiniz. İşlerini oldukça iyi yapıyorlar ve lastik problemi konusunda yardımcı oluyorlar. Patlamış veya delinmiş lastikler için klasik lastikçide yapılan kauçuk lastik yaması yaptırmanızı öneririm. Asla kendiniz Lastik Fitili veya Çelik Lastik Yaması gibi uygulamalar ile uğraşmayın. Klasik lastik yaması kimyasal bir kauçuk olduğu için lastiğin delinmiş kısmı ısıtılarak oraya yerleşir ve lastiğin kendisi ile absorbe olup deliği tam ve kalıcı kapatır. Lastik yaması için ödeyeceğiniz ücret ise ortalama 100-150 TL arası değişebilir. Ama dediğim gibi ucuza yama alıp bu işlemi siz asla kendiniz yapmayınız. Çünkü profesyonel bir usta gibi yapmanız imkansızdır. Hava pompası ile de ara ara aracınızın lastik basınçlarını kontrol ediniz. Lastik bildiğiniz gibi kullanımdan itibaren ortalama 5-7 sene ömrü vardır. Sonrasında aracın lastiklerini değiştirmek gerekebilir. Honda Civic aracım için lastik önerisi yazısı mutlaka ayrıca yazacağım yazılarımı takip etmeye devam ediniz. Bu arada aracınızın yıllık ve KM bakımını da ihmal etmemeye çalışınız. Ben aracımı bir dahaki yetkili servise 75.000 KM olunca götüreceğim. Aynı zamanda Temmuz aracımın MTV (Motorlu Taşıtlar Vergisi) ikinci taksiti 1.662 TL olup 31 Temmuz 2023 MTV ikinci taksit için son ödeme günüdür bu bilgiyi tüm araç sahiplerine buradan hatırlatmak isterim.
Burak AVCI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Makaleye Yorum ve Sorularınızı Bırakabilirsiniz.