Farklı farklı şehirlerde uzaktan çalışmak için ideal olan ve Türkiye genelinde 4.5G alt yapısı ile hizmet veren Turkcell Superonline'ın Superbox hizmeti hakkında dondurma işlemleri ve taahhüt süreçleri hakkında biraz sizlere bilgi vermek istiyorum. Türkiye'de şu an kablosuz şekilde ve herhangi bir altyapıya bağlı kalmadan internet hizmeti almak istiyorsanız tek seçenek Turkcell gibi görünüyor. Daha önceleri Vodafone Redbox hizmeti ile konuştuğumda Balıkesir, Burhaniye, Ören, Edremit gibi lokasyonlarda alt yapısının bulunmadığı bilgisini almıştım. Türk Telekom'un da bildiğim kadarıyla şu an Superbox benzeri bir hizmeti olmadığı için özellikle yıl içerisinde farklı farklı illerden uzaktan çalışanalar (Remote Working) için Turkcell biraz mecburi hizmet gibi kalıyor. Belki Türk Telekom 4.5G alt yapısını TurkNet kullanıp taşeron bir şekilde bu hizmeti sağlasa bence başarılı olur. Kablolu altyapı sağlamak ile birlikte ilerideki dönemlerde bir ihtiyaç olacak kablosuz internet altyapı hizmetini şimdiden başlayabilirlerse sektörde önemli bir oyuncu olur.
Tekrardan Turkcell Superbox konusuna dönecek olursak öncelikle ben bir yıllık yani 12 ay 150 GB paket için anlaşmıştım ve fiyatı 160 TL idi. Fakat sözleşmeler 24 ay olup şu an sözleşme bitişi 2022 değil de 2023 olarak bende gözükmektedir. Turkcell bu konuda biraz üçkağıtçı olup müşteri toplamak için bir yıl sonraki aboneliği 24 ay şeklinde sözleşmelerde düzenleme sağlamıştır. Normal şartlarda 28.05.2021 tarihinde satın aldığım hizmet 2022 yılında bitmesi gerekirken 24 aylık taahhüt gereği 24.06.2023 tarihinde sonlanacaktır. Cayma bedelini sorduğum da ise 1394,69 TL ve vergiler şeklinde bir tutar söylediler bana. Ben genelde Haziran veya Mayıs ayları itibariyle Superbox kullanımına başlayıp Ekim veya Kasım ayına kadar aktif kullanıyorum o aylar dışında kullanmadığım için boşuna ücret ödemek istemiyorum. Bu konuyu Turkcell ile konuştuğumda ise her üç ayda bir hizmeti dondurma yapmanız yeterli olacaktır denildi.
İlk üç ay hizmet dondurma işlemi için 0850 222 12 22 numaralı Turkcell müşteri hizmetini aradım ve dondurma işlemini başlattım. Hizmet dondurma sürecinde eğer Superbox hesabınızı yani cihazı kullanmaz ve aktif etmezseniz genelde ödeyeceğiniz vergi tutarı yani fatura ortalama 20-25 TL olup buradaki en önemli nüans ise bir sonraki üç ayda eğer kullanmak istemiyorsanız dondurma süresi bitiş günü tekrar Turkcell Müşteri Hizmetlerini arayıp dondurmanız gerekmektedir. Örneğin ben Aralık, Ocak, Şubat aylarında dondurma işlemi yaptım fakat 12 Şubat dondurma günü bittiği için 15 gün sonra arayıp tekrar dondurmak istediğimi söyledim. Aradan 15 gün geçtiği için faturam 15-20 TL geleceği yerine Superbox hizmetini hiç kullanmadığım halde 86,70 TL geldi. Müşteri hizmetleri tekrar üç ay dondurma işlemi yaptı ve bana bir sonraki dondurma işlemi 27 Mayıs 2022 tarihinde bitip o gün bizi ararsanız tekrar dondurma işlemi yapabilir ve bu fiyat farkı size yansımamış olur dedi. Sonuç olarak Superbox hizmeti kullanıyor ve yıl içerisinde üst üste dondurma işlemi yapacaksanız ilk yaptığınız işlemin bitiş gününü öğrenip o gün tekrar arayarak üç aylık dondurma işlemini yenilemenizi öneririm. Bu şekilde kullanmadığınız günler için para ödememiş olursunuz. Altı aylık şeklinde bir dondurma süreci yoktur ve birden fazla üç ay dondurma işlemi yapabilirsiniz.
Benim Turkcell Superbox aboneliğimin taahhüt bitimi 24.06.2023 tarihi olduğu için bu süre zarfına kadar bu şekilde idare edeceğim. Fakat hem mobil hatlarda hem de bu gibi hizmetlerde bence 24 ay zorunluluğu kaldırmaları gerekmektedir. Hatta kullandığın kadar öde sistemi gelmelidir. Turkcell Superbox aboneliğiniz hakkında detaylı bilgi almak ve faturalarınızı incelemek için mobil uygulamalardan Turkcell Dijital Operatör uygulamasını indirip faydalanabilirsiniz. Paket hakkında detaylı bilgiler, faturalar, taahhüt bitimi, kota gibi birçok bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Uygulama üzerinden servis iptali şeklinde paketinizi iptal etmeye kalktığınızda hata alabilirsiniz. Tamamen paket iptali için müşteri hizmetlerini yine aramanız gerekmektedir. Açıkçası Turkcell Superbox internet hizmeti altyapısından bir memnuniyetsizliğim yok fakat sizi 24 ay gereksiz bağlaması ve kullanmadığınız halde ücret yansıtması doğru bir satış politikası değildir. Emin olun mecbur olmasam Turkcell hizmetlerinden asla faydalanmam. Zaten mobil hat olarak Turkcell, Hazır Kart, Turkcell Rahat, Turkcell Superonline veya Digiturk TV gibi hizmetleri bence kullanmayınız. Bedava verseler bile asla kullanmam çünkü sonradan ücret bedeli bile yansıtmaya müsait kuruluşlardır.
Burak AVCI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Makaleye Yorum ve Sorularınızı Bırakabilirsiniz.