Honda Civic aracımdan bahsetmişken bu yazımda MTV dışında üç konuda sizlere paylaşım yapacağım. İlki Honda Civic Sedan modelinin güncel fiyatları, ikincisi Türkiye'de satılan fabrikasyon LPG çıkışlı araç modelleri ve üçüncüsü de bu ay başıma gelen lastiğime çivi girerek havasının inmesi ve aracın TPMS uyarısı vermesi ile birlikte başıma gelen süreci sizlerle kısaca paylaşacağım.
1) Honda Civic Sedan Güncel Fiyatları
Honda Civic Sedan modelin 10. jenerasyonu şu an bende de olup kullandığım model Eco Elegance'tır. 2022 yılından itibaren Honda'nın yeni oturaklı sedan kasası gelecektir ve bu modelin fiyatlarının daha yüksek olacağını tahmin ediyorum. Başlangıç fiyatları 400 bin TL olabilir. Fakat yeni gelecek Honda'lar da artık fabrikasyon LPG olmayacaktır direkt benzinli olarak yurt dışından gelecektir. Çünkü Honda'nın Türkiye fabrikası bildiğiniz gibi kapatma kararı aldı. Temmuz 2021 itibarıyla Honda Civic Sedan modellerini fiyatları aşağıdaki gibidir;
* 1.6L Benzin Otomatik Elegance Fiyatı: 312.600 TL
* 1.6L ECO Otomatik Elegance Fiyatı: 318.000 TL (Benim Aracım ve Türkiye'de Tutulan Model)
* 1.6L ECO Otomatik Executive Fiyatı: 340.700 TL (Türkiye'de Tutulan Model)
* 1.5L VTEC Turbo Benzin Otomatik Elegance Fiyatı: 341.200 TL
* 1.5L VTEC Turbo Benzin Otomatik Executive+ Fiyatı: 363.400 TL
2) Türkiye'de Satılan Fabrikasyon LPG Çıkışlı Araç Modelleri
Türkiye'de yakıt fiyatları döviz kuruna bağlı olarak her ay veya belli aralıklar ile artış göstermektedir. Benzinin litre fiyatı 8 TL bandına yaklaşırken Dizel (Motorin) yakıtın ise litre fiyatı 7,40 TL civarlarındadır. LPG'yi ise en son litresini 4,26 TL'den almıştım. Oysaki geçen ay litre fiyatı 3,87 TL idi ve 40 litrelik (%80 32 Litre) Honda LPG deposunu 123 TL'ye doldururken bu ay 136 TL'ye doldurdum. LPG yakıtına ise zam genelde 4-5 kuruş değil de zam geldi mi 20-30 kuruş bir anda gelmektedir. Bu da ekonomik olarak vatandaşı zorlamaktadır.
* 13/08/2021 LPG Kur Fiyatı: 4,49 TL ve PO Gaz (Petrol Ofisi). 30 Litre LPG Tutarı: 134 TL'dir.
Türkiye'deki bu yakıt fiyatlarının artmasından dolayı birçok araç almak isteyen kişi fabrikasyon LPG araçlara yönelmektedir. Öncelikle şunu belirtmeliyim; otomatik vites yani şanzıman tipi olup hem de fabrikasyon LPG araç modeli Türkiye'de sadece Honda Civic'in Sedan tipi araçlarının 2014 ve 2021 yılları arası modelleri için geçerlidir. Diğer satılan tüm fabrikasyon LPG araç modellerinin şanzıman tipi Manuel'dir. Manuel araç kullanmak istemeyenler bu dezavantaja mutlaka dikkat etsin çünkü Honda Civic Sedan'dan başka bir alternatif Türkiye'de yoktur.
Araç önerisi ve model yılı olarak 2020 ve 2021 üretim yıllarını baz aldım. Filtre olarak ise gövde tipi Sedan, Hatchback ve SUV modellerini paylaştım. MPV, Hafif Ticari, Mini Ticari gövde tipi olan fabrikasyon LPG modellerini ise paylaşmadım. Bu arada Honda Civic'in manuel versiyonu da mevcuttur fakat otomatik şanzıman daha çok tercih edilmektedir. Türkiye'de Honda dışında fabrikasyon LPG model araç üreten markalar ise genelde Renault ve Dacia'dır.
* 2021 Renault Taliant 1.0 Turbo ECO 100 BG Joy (B-Sedan)
* 2021 Dacia Sandero Stepway 1.0 Turbo ECO-G 100 BG Prestige ve Comfort Modeli (B-SUV)
* 2021 Dacia Sandero 1.0 Turbo ECO-G 100 BG Comfort (B-Hatchback)
* 2021 Renault Clio 1.0 TCe ECO 100 BG Touch ve Joy Modeli (B-Hatchback)
* 2020 Dacia Sandero 1.0 ECO-G 100 BG Stepway (B-SUV)
* 2020 Dacia Duster 1.6 ECO-G 115 BG Prestige veya Comfort Modeli (C-SUV)
3) Lastik Tamiri ve TPMS Sensör Uyarısı
Bu yaz başıma gelen olay sağ arka lastiğime çivi girmesi sonucu lastiğin hava kaçırması ile gerçekleşmiştir. Lastik tamamen patlamadı sadece hava basıncı indiği için iki defa TPMS uyarısı verdi ve ben TPMS Kalibrasyonu yaparak durumun geçici olduğunu sanmıştım. Oysaki ertesi gün ikinci defa aracımı kullanırken TPMS uyarısı verdikten sonra tekrar kalibrasyon yapıp akşam üstüne doğru farkettiğimde arka sağ lastiğin havasının yarıya indiğini gördüm. Eğer aracınız durduk yerde ve siz TPMS tuşuna basmadığınız halde ekran uyarısı bir veya birkaç defa veriyor ise mutlaka lastiklerinizi kontrol ediniz çünkü hava kaçırıyor olabilir.
Daha önceki yazılarımda Lastik Basınç Sensör TPMS Kalibrasyonu hakkında yazı yazmıştım. Araç içinde bu tuşu ve özelliği nasıl kullanacağınızı buradan okuyarak öğrenebilirsiniz. Neyse ki lastiğin havası yarıya kadar indiği için ve tam patlamadığı için lastik tamir kiti kullanmadım ve dörtlüleri yakarak sanayiye gittim. Önce tüm lastiklere klasik hava bastırdım ve sanayi içinde birkaç defa turladım acaba sadece lastik hava basıncı inmiş olabilir mi belki lastikte bir patlak yoktur diye fakat birkaç tur attıktan sonra arka sağ lastiğin basıncının direkt indiğini fark ettik ve lastiği kontrol ettiğimizde çivi girdiğini gördük. Çiviyi çıkarıp lastiğe yama işlemi uygulayarak tekrardan sağlıklı şekilde yola devam ettim. Bunu anlatmamın temel sebebi aracınızda TPMS uyarısı alırsanız mutlaka dört lastiği de kontrol ediniz ve lastikçiye gidiniz, benzincide lastiklere hava basıp geçmeyiniz, lastiklerinizi kontrol ettiriniz.
Burak AVCI - Update: 14.08.2021
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Makaleye Yorum ve Sorularınızı Bırakabilirsiniz.