Peki MOZ adı altındaki SEO firmasının analizindeki Spam Score değeri nedir ve nasıl değerlendirmek gerekmektedir konusuna gelecek olursak. MOZ bildiğiniz gibi siteleri analiz edip belli SEO değerlerini paylaşan bir sitedir. Google ve Alexa tüm piyasadaki sitelerin akıbetini belirlediği için bir siteyi değerlendirmek sadece MOZ'dan çıkan değerler ile kıyaslanamaz. Hatta daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim artık bir sitenin değerini ölçmek için Page Authority ve Domain Rank gibi değerler artık eskide kalmıştır hatta kalkmıştır diyebilirim. Eskiden site ölçümlemede Dmoz kaydı, Google Domain Rank, Page Authority değerlerine önem verirdik. Fakat günümüzde YouTube'un gelişmesi ile birlikte içerik üreticiliği değişmiştir. Bu yüzden bir datanın Spam olup olmadığını algılamak artık MOZ'a tek başına düşmemektedir. Google ve Alexa ikilisi zaten sitenizin kalitelimi yoksa Spam bir sitemi olduğuna artık karar verip ona göre hareket etmektedir.
MOZ'a göre Google Adsense olarak bilinen dışarıya çıkan reklam linkleri de o zaman Spam olabilir ya da anasayfada tek bir Footer veya Sidebar linkini de Spam olarak algılayabilir. Oysaki Spam linkler aynı linki birden fazla içerikte kullanılması denmektedir. Bunu zaten MOZ'un algılamasına gerek yoktur. Google motorları algılayıp direkt sizin Gmail adresinize ihlal raporu göndererek uyarmaktadır.
1) Spam Score Nasıl Sorgulanır ve Spam Skor Kaç Olmalıdır?
Bir sitenin Spam skorunu MOZ sitesine girerek ücretsiz olarak sorgulayabilirsiniz. Sorguladığınız Domain adresinde Spam Score bilgisinin yüzdelik değeri sizle paylaşacaktır. Benim sitem için bu değer %7 dilimdedir. Peki yüzde kaçlık dilimden sonra site tehlikeye girmektedir ve ideal skor kaç olmalıdır bu bilgileri sizle paylaşacak olursam.
Düşük Spam Skoru: %1 ve %30 Arasıdır.
Orta Spam Skoru: %31 ve %60 Arasıdır.
Yüksek Spam Skoru: %61 ve %100 Arasıdır.
Bir sitenin düşük spam skoru 0-4 puan arası olup bu değer %7.5 yüzdelik dilime girmektedir. Maksimum %11.4 yüzdelik dilimden sonra site orta spam skoru kategorisine girmektedir. Bu değerlere bakıldığında %7 seviyesi düşük bir seviye olup şu an birçok kaliteli site düşük spam skoru kategorisinde olan sitelerdir.
2) Web Sitelerinde Footer ve Sidebar Reklam Link Alanları Nelerdir?
Blogger alt yapılı siteler için Footer, Sidebar, Header ve Content alanları neresidir ve nerelerde reklam Linki verebilirsiniz biraz bunun hakkında bilgi vereceğim. Öncelikle Blogger siteler WordPress alt yapılı siteler gibi tamamen üzerinde Custom değişiklik yapabileceğiniz bir alt yapıya sahip değildir.
Örneğin benim sitemden örnek vererek gidecek olursak Footer alanı sitenin en aşağısında bulunan "Blogger tarafından desteklenmektedir." yazısının olduğu kısım diyebiliriz. Blogger'da bu alana HTML link vermeniz pek mümkün değildir çünkü Footer Atıf Gadget'i buna izin vermez. Custom olarak Blogger HTML kodlarını belki değiştirerek yapabilirsiniz fakat bunu pek tavsiye etmiyorum. Bu yüzden sitemde Footer alanda ben Link paylaşımı yapmıyorum.
Sidebar alanı ise Web sitenin sağ ve sol kısımlarında bulunan alanların bütünüdür diyebiliriz. Blogger'da reklam Link verebileceğiniz en iyi alan Sidebar alanıdır. Çünkü Link hem anasayfada hem de her yazı yani Content'de görülmektedir ve Linklenmektedir. Sidebar'da Link paylaşmak için Bağlantı Listesi ve HTML/JavaScript Gadget'lerini kullanabilirsiniz. Ben sitemdeki linkleri Sidebar alanında paylaşıyorum.
Header alanı sitenin en üstündeki Banner resim alanı olup buradan Link çıkışı yapamazsınız. HTML kodlarına müdahale ederek belki bir düzenleme yapabilirsiniz fakat tavsiye etmem. Content alanı ise paylaştığınız yazılar olup yazı içerisinde veya tanıtıcı yazı yazarak reklam paylaşabilirsiniz. Son olarak Blogger'da Header alanının alt kısmında bulunan Sayfalar Gadget olarak bilinen Menü kısmından belki reklam Link çıkışı verebilirsiniz. Header alanını Custom düzenlemek yerine Menü kısmından anahtar kelime ile link çıkışı yapmak daha sağlıklıdır.
Burak AVCI - Update: 14.03.2021
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Makaleye Yorum ve Sorularınızı Bırakabilirsiniz.