Sayfalar

30 Nisan 2019

Sıfır ve İkinci El Otomobil Fiyatlarındaki Artışlar

Otomobil Fiyatlarındaki Artış

Otomobil üzerinden alınan iki vergi olan ÖTV ve KDV sıfır araç satışını ve alım gücünü zorlarken, 2018 yılındaki dolar kuru ve ekonomik resesyondan sonra Otomobil satışları ve üretimini de ciddi şekilde azalttı.

Amerika ve Avrupa'da Otomatik vites dışında Manüel pek olmamasına rağmen, fiyatlardan dolayı Türkiye'de Manüel Şanzıman türü ucuz olduğu için halen tercih edilmektedir. 2019 Mayıs ayını baz alarak araç fiyatlarına baktığımızda en ucuz araç 70 bin TL'den başlıyor. Otomatik vites araç ise 77 bin TL'den başlayıp katlanarak gidiyor. Bu rakamlar hayliyle ikinci el piyasasına yönlendiriyor tüketicileri.

İkinci El Araç Piyasası, Araç Seçim Kriterleri ve Fiyatların Artışı

Dolar kuru ve ekonomik resesyon 2021 sonuna kadar devam edecek olursa, Türkiye'de Otomotiv sektörü en çok yara alan sektörlerden biri olabilir. Bu durgunluğun ilk belirtisi olarak Honda, Türkiye fabrikasını geçen günlerde kapatma kararı aldı ve duyurdu. Kocaeli Şekerpınar'da üretim yapan Honda 2021'de Türkiye'de üretimde çekileceğini açıkladı.

Otomobil aslında bir taşınmaz değildir. Benim için her sene yeni modeli çıkan Akıllı Telefon ile aynı kategoride diyebiliriz. Siz bir telefonu nasıl 2-4 sene arası kullanıp değiştiriyorsanız bir otomobilde maksimum 8-10 sene kullanılıp rahatça tüketici tarafından değiştirilmelidir.

Teknoloji her geçen gün daha da ilerlediği için araç üretimi artık akıllı telefon gibi seri şekil aldı. Temel de beklenen 20 sene ve üzeri araçların piyasa da artık olmaması ve Otomatik vites dışında ticariler hariç araç pek kalmamasıdır. Şuan ikinci el araç almak için en iyi deseler de 2020 sonuna kadar ikinci el araç alım-satım daha revaçta olacak gibi.

Burak AVCI - Update: 09.09.2020