Firmanın birden fazla şubesi var ve zincir sahibi bir işletme. Bu yüzden mekanlarını tek bir Foursquare sayfasında topladık. FFCompany Foursqaure: http://foursquare.com/FFCompany
Daha sonra sayfayı, FFCompany'ın Twitter Adresine bağladık. Bağladıktan sonra Tüm işletmelerde yapılan Foursquare Check-in leri tek bir Twitter adresimize gelecek.
Firmaya ait kurumsal Twitter adresine giriyoruz ve Bağlan kısmına basarak şubelerimizde bildirim yapmış kişileri görüyoruz.
Yukarıda gördüğünüz gibi hep 4sq şeklinde adresler geliyor. Bu müşterilerimize iletişim için tek tek ve sırayla şunları yapıyoruz.
- Bildirimini Favori yapıyoruz (Tekrar Bağlan kısmına basınca yeni gelen bildirimlerden ayıralım diye)
- Kişiyi takip ediyoruz (Müşteriyi önemsiyoruz ve sizi takip ediyoruz mesajını veriyoruz)
- Yanıtla diyerek firma için oluşturduğumuz metni gönderiyoruz.
Bu cümleler zamana veya duruma göre değişebilir. Örnek verecek olursak;
Standart: "Afiyet Olsun, Yine Bekleriz."
Ramazanda: "Hayırlı Ramazanlar, Afiyet Olsun, Yine bekleriz."
Hafta sonu: "İyi hafta sonları geçirmeniz dileğiyle, Yine bekleriz."
Takip için: "Afiyet Olsun, bizi takipte kalabilirsiniz"
En son verdiğim örnek olan Takip için kısmında ziyaretçiyi Fav yapıp takip ediyoruz ve geri bildirim metnini ondan sonra atıyoruz. Belli bir aralıktan sonra sizi takip etmeyenleri ise ManageFlitter ile ayıklayabilirsiniz.
Bu örnekler daha da çoğaltılabilir. Firmalar için bu sosyal medya stratejisi müşteri ile işletme arasındaki samimiyeti artırıp, güven bağını kuracaktır. Müşteriler Twitter'dan yanıt aldığında sizi daha çok önemseyecek ve firma ile iletişim halinde olduğu için kendini özel hissedecektir.
Burak Avcıoğlu - Update: 24.05.2022